آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

نقش Class Hierarchies در شناخت اجزا و ارتباطات یک Platform

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸ ق.ظ

مدتها پیش در MSDN و در کامنت های مقاله ای از چارلز پتزولد که تاکید کرده بود نقش Class Hierarchies در شناخت اجزا و ارتباطات یک Platform مخصوصا WPF و UWP و Xamarin چقدر اهمیت دارد، سوال کردم و او پاسخ داد مراجعه به Online Documentation و یادداشت برداری نه تنها وقت گیر خواهد بود بلکه کارآیی مورد انتظار را هم نخواهد داشت . 
با اینکه همیشه توجه خاصی به جزییات کلام او داشته و دارم به نظرم آن روزها متوجه اهمیت موضوع نشدم. تا اینکه بعد ها در یکی از کتابهای خودش یعنی Xamarin Programming و در فصل یازدهم از اهمیت Bindable Objects و نقش آن در Xamarin و به طور کلی تکنولوژی های XAML-based شرح مبسوطی داد و من تازه متوجه شدم که در آن روز منظور او دقیقا این بود که با استفاده از reflection و هدف گرفتن Assembly های اصلی Platform (مثلا Xamarin.Forms.Core در Xamarin) لیست کاملی از Class ها و Property ها و سایر اجزای هر Namespace تهیه کرده و آنها را متناسب با همان Platform در یک ساختار درختی نمایش دهیم و با دقت به ارتباط اجزای این درخت نگاه کنیم.
مثل همیشه حق با او بود . این بهترین روش برای درک کامل ماهیت و نقش هر کلاس و بررسی تعامل و فلسفه وراثت کلاسهاست که اگر ملکه ذهن شود دیگر نیازی به حفظ کردن آنها نیست و کمک بسیار موثری در انتاب بهترین و مناسب ترین کلاس در مواجهه با سناریویی است که بر روی آن کار می کنیم .
به قلم مهندس مهران دوست عزیز و بزرگوار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۵
کدچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی