آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

قابلیت های جدید Entity Framework Core Connection Pooling

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۱۹ ب.ظ

قابلیت های جدید Entity Framework Core
* Connection Pooling *

بالاخره با انتشار نسخه نخست پیش نمایش EF Core 2.1 می توانیم بگوییم که نسخه Core کمبودهایی را که به نسبت آخرین نسخه نسل پیشین یعنی Entity Framework 6 داشت کاهش داده و حتی برطرف کرده است. فکر می کنم با انتشار نسخه نهایی EF Core 2.1 می توانیم کم کم در پروژه های عملیاتی از آن بهره بگیریم.

خوشبختانه اگر با نسخه های قبلی EF کار کرده باشید، از منظر API تفاوت چندانی نکرده و یادگیری چندان دشواری نخواهد داشت. می خواهم در پست هایی جداگانه قابلیت های جدید نسل Core را معرفی کنم که در نسخه گذشته وجود نداشته اند.

قابلیت Connection Pooling که در نسخه EF Core 2.0 معرفی شده است، می تواند در برنامه های وب کارایی برنامه شما را بی هیچ زحمتی، به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. در بنچ مارک ساده ای که تیم EF Core منتشر کرده است، آن ها توانسته اند تا 20 درصد تعداد درخواست هایی را که می توانند پاسخ دهند افزایش دهند.

پیش از معرفی این قابلیت، برای هر درخواست جدید که به سرور می رسید ما می بایست یک DbContext جدید را می ساختیم (Instantiate) و پس از پایان درخواست هم می بایست که این DbContext را Dispose می کردیم تا منابع اش را آزاد کنیم. به این الگو One Context Per Request گفته می شد.

مشکل این روش آن می باشد که ساخت و Dispose برای نمونه های DbContext عملی سنگین و زمانگیر می باشد. برای حل این مشکل در EF Core 2.0 قابلیت جدیدی معرفی شد که به طور پیشفرض فهرستی (Pool) از DbContext های آماده به کار را پیش از شروع رسیدگی به اولین درخواست می سازد. سپس به ازای هر درخواست به جای ساخت DbContext جدید - که عملی زمانبر می باشد - از نمونه های موجود در Pool استفاده می کند و پس از پایان چرخه درخواست، DbContext به جای Dispose شدن به Pool بر می گردد تا برای درخواست دیگری استفاده شود. همه این فرایند خودکار و بدون دخالت شما صورت می گیرد.

استفاده از تکنیک و الگوی Connection Pooling یکی از روش های متداول برای استفاده حداکثری از منابع سیستم می باشد. در EF Core با پیاده سازی این تکنیک برنامه های ما فقط با تغییر یک خط کد می توانند تا حد خیلی بالایی افزایش کارایی را تجربه کنند.

* توضیحات و بنچ مارک:
https://neelbhatt.com/2018/02/27/use-dbcontextpooling-to-improve-the-performance-net-core-2-1-feature/

* بحثی در گیتهاب پیرامون مکانیزم کار این قابلیت:
https://github.com/aspnet/EntityFrameworkCore/issues/10125

@irandotnet

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۷
کدچی

نظرات  (۱)

ممنون مفید بود. https://sanayepress.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی