آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دانلود کتاب the little Asp.Net Core Book

دانلود کتاب the little Asp.Net Core Book

 

یکی از بهترین کتابهای آموزش برنامه نویسی Asp.Net Core که خودم تا حالا دیدم و مطالعه کردم همین کتاب the little Asp.Net Core Book هست. این کتاب برای افراد کاملا مبتدی نوشته شده و به صورت کاملا پروژه محور آموزش Asp.Net Core رو شروع کرده. بسیاری از مفاهیم رو به سادگی آموزش داده و یکی از بهترین کتابهایی هست که همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای می تونن از اون استفاده کنن.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۲۴
کدچی

دانلود ویژوال استودیو 2019

مایکروسافت رسما از ویژوال استودیو ۲۰۱۹ رونمایی کرد

مایکروسافت رسما از ویژوال استودیو ۲۰۱۹ رونمایی کرد

 

شرکت بزرگ مایکروسافت رسما از ویژوال استودیو ۲۰۱۹ رونمایی کرد. شرکت مایکروسافت نسخه جدید محیط توسعه ی یکپارچه خود یا همان ویژوال استودیو ۲۰۱۹ را رسما معرفی کرد اما انتشار نهایی آن را به ماههای آینده موکول کرد. هنوز شرکت مایکروسافت در مورد قابلیت های جدید یا امکانات جدید ویژوال استودیو ۲۰۱۹ هیچ خبری را منتشر نکرده است.

 

البته همانطور که در اخبار شنیدیم شرکت مایکروسافت به تازگی GitHub را خریداری کرده است که می توان امیدوار بود با خرید GitHub امکانات بسیار زیادی را در ویژوال استودیو نسخه ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود. مایکروسافت بعد از خرید GitHub اعلام کرده است که به دنبال ایجاد یک محیط خلاقانه مناسب برای توسعه نرم افزارهای ویژوال استودیو برای برنامه نویسان خود می باشد.

 

البته هنوز مشخص نیست که آیا در نسخه ۲۰۱۹ ویژوال استودیو تا چه اندازه این شعارهای مایکروسافت به واقعیت تبدیل شده اند اما از ظاهر امر پیداست که برنامه های خاصی را برای Visual Studio 2019 در نظر دارد.

 

ویژوال استودیو 2019

 

در سایت Visual Studio Blog مدیر برنامه نرم افزار ویژوال استودیو آقای John Mont اینگونه گفته که :

 

اکنون زمان آن رسیده که نگاه کنیم در آینده چه اتفاقی خواهید افتاد. در سخنان آقای جان مونت تاکیدات بسیاری بر استفاده از قابلیت های GitHub شده است و در انتهای گفته شده که هدف نهایی ما در انتشار Visual Studio 2019 ایجاد و توسعه نرم افزارها به روشهایی بسیار ساده تر می باشد. همچنین گفته شده که برای نصب ویژوال استودیو ۲۰۱۹ نیازی به حذف نسخه های قبلی ویژوال استودیو مثل ۲۰۱۷ نیست و در کنار آنها کار خواهد کرد.

 

با توجه به اینکه هنوز جزییات خاصی از تغییرات ویژوال استودیو ۲۰۱۹ در دسترس نیست به همین مقدار بسنده می کنیم.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۶
کدچی

ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ

ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ

 

با سلام

 

 

 

با یکی دیگر از مقالات آموزشی سی شارپ در خدمت شما دوستان گرامی هستم.

در این مقاله در مورد ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ با استفاده از دیتابیس Sql Server صحبت می کنیم. مطمنا در طول تولید نرم افزارهاتون براتون خیلی پیش اومده که نیاز داشته باشید یک تصویر رو داخل دیتابیس ذخیره کنید و در صورت نیاز اون رو بازگردانی کنید و در یک کنترل PictureBox داخل فرم خودتون نمایش بدید. در این مقاله در مورد ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ صحبت خواهم کرد و این کار رو مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.

 

مرحله اول از ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ مبحث ذخیره عکس در دیتابیس می باشد. ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما یک دیتابیس از نوع Sql Server و درون آن یک جدول دارید و حال قصد دارید درون این جدول تصویر ذخیره کنید. (البته شدیدا توصیه می کنم تصاویر و یا فایل هایی که قصد دارید در جدول ذخیره نمایید حجمی کمتر از ۱ مگابایت داشته باشند چون در غیر این صورت سرعت دیتابیس را بسیار کند خواهند کرد.)

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید یک جدول به نام Tbl_Users داریم که قصد داریم در فیلدی به نام FileDate فایل یا تصویر را ذخیره کنیم.

دقت نمایید که نوع این فیلد را از نوع (varbinary(max انتخاب کرده ایم. ما می توانید جهت عدم ذخیره سازی فایلهای بیشتر از ۱ مگابایت از نوع (varbinary(1024 نیز انتخاب نمایید.

 

 

حال در ادامه مقاله ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ به سراغ دستورات c# می رویم. دقت نمایید که برای ذخیره عکس در دیتابیس باید حتما عکس یا فایل را به صورت یک آرایه باینری تبدیل کنیم که در ادامه کدهای لازم برای این عمل را مشاهده می فرمایید.

 

ذخیره و بازیابی عکس در دیتابیس

 

همانطور که مشاهده می فرمایید توسط دستورات بالا می توانیم یک فایل را به یک آرایه باینری تبدیل کنیم. در خط اول این دستورات متغیر UserImageName همان مسیر فیزیکی فایل یا تصویر شما می باشد.

 

دقت نمایید که برای استفاده از کلاس FileStream در بالای Class حتما از فضا نام زیر استفاده نمایید :

;using System.IO

 

خب حال می توان به راحتی آرایه imgByteArr را در دیتابیس ذخیره کرد. مقدار این آرایه همان محتوای باینری عکس ما می باشد.

 

ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ

 

اما پس از آنکه شما یک تصویر را در دیتابیس ذخیره کردید قطعا نیاز دارید آن را برگردانده و در یک کنترل PictureBox نمایش دهید یا اصطلاحا عکس را بازیابی کنید. برای این منظور نیز می توان از کدهای زیر برای بازگردانی و نمایش تصاویر استفاده کرد.

 

 

مقدار متغیر query همان سطر جدول می باشد که قرار است تصویر آن نمایش داده شود. در داخل شرط If سه خط کد وجود دارد که توسط آنها می توان تصویر را از دیتابیس بازگردانی کرد و نمایش داد.

 

ذخیره و بازیابی تصویر در سی شارپ

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۰
کدچی

تفاوتهای dot net framework و dot net core

تفاوتهای dot net framework و dot net core

 

 

 

در این مقاله قصد دارم در مورد یکی از موضوعات مهم در برنامه نویسی مایکروسافت یعنی تفاوتهای dot net framework و dot net core صحبت کنم. مطمئنا اگر برنامه نویس مایکروسافت هستید در مورد نسخه های جدید کور مثل dot net core 1 و ۲ , … شنیده اید.

اما شاید تاکنون در مورد تفاوت های .Net Framework و .Net core چیزی نشنیده باشید. در این مقاله تفاوتهای dot net framework و dot net core را به ضوضوح برای شما شرح خواهیم داد.

 

در ابتدا بایستی بدانید که .Net Core یک پلت فرم مستقل، اپن سورس و کاملا ماژولار می باشد. دات نت کور نسخه ای از .Net Framework می باشد که به تغییراتی به صورت اپن سورس تبدیل شده است. البته باید گفت این تغییرات بسیار زیاد می باشد و می توان گفت دات نت کور نسخه بازنویسی شده از .Net Framework می باشد.

 

تکنولوزی .Net Core کاملا ماژولار می باشد، ماژولار بودن به این معنی است که شما در طول مراحل تولید نرم افزار هر کتابخانه یا رفرنسی را احتیاج داشته باشید می توانید به صورت پکیج هایی از nuget آن را دانلود نمایید.

 

نکته جالب اینکه نرم افزارهای نوشته شده توسط .net core برای اجرا مستقل از پلت فرم هستند. یعنی شما دیگر نیازی به نصب نسخه های مختلف .Net framework جهت اجرای نرم افزارهای خود نیستید.

 

اما در ادامه تفاوتهای dot net framework و dot net core اجازه دهید برخی دیگر از تفاوت های این دو تکنولوزی را برشماریم:

 

تفاوتهای dot net framework و dot net core

 

  • نرم افزارهای تولید شده توسط .Net Framework فقط روی ویندوز قابل اجرا هستند در حالی که نرم افزارهای تولید شده توسط .Net Core روی نسخه های مختف از لینوکس و مک نیز قابل اجرا می باشند.
  • به دلیل قابلیت ماژولار بودن و عدم وابستگی به پلت فرم نرم افزاهای تولید شده با .Net Core بسیار سریع تر اجرا می شوند.
  • تکنولوژی .Net Core مانند .Net Framework کاملا توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود.
  • برخلاف .Net framework که به صورت یک محصول سنگین و حجیم و نصبی است .Net Core به صورت کامل تکه تکه است و از طریق nuget تمام بخش های آن قابل دریافت است.

 

قابلیت هایی که تکنولوژی .Net Core پشتیبانی می کند

 

تفاوتهای dot net framework و dot net core در ویژگیهای قابل پشتیبانی آنها نیز می باشد. در ادامه تفاوتهای dot net framework و dot net core لیستی از قابلیت هایی که دات نت کور پشتیبانی می کند را مشاهده می فرمایید :

 

  • در حال حاضر .Net Core از Asp نیز پشتیبانی کاملی دارد و Asp.net Core Mvc به خوبی قابل استفاده می باشد.
  • تکنولوژی دات نت کور فعلا از زبان برنامه نویسی c# پشتیبانی می کند. (زبان VB در آینده به آن اضافه خواهد شد.)
  • این تکنولوژی از دستورات خط فرمان (Command-Line) پشتیبانی می کند.
  • فعلا از WCF و نرم افزارهای نوشته شده با دات نت فریم ورک پشتیبانی نمی کند.
  • پشتیبانی از REST API در WEB API ها
  • پشتیبانی از نرم افزارهای SingleR
  • پشتیبانی از Entity Framework (البته نسخه کور که نسخه کاملی می باشد)
  • پشتیبانی از دستورات Linq و برنامه نویسی ناهمگام (Async)

 

انتظار مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۰
کدچی