آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

آموزش استفاده از تگ Select در Asp.net core

 

آموزش استفاده از تگ Select در Asp.net core

 

با مقاله آموزش استفاده از تگ Select در Asp.net core در وب سایت ما  در خدمت شما دوستان گرامی هستیم. با توجه به درخواست دانشجویان گرامی یک فیلم آموزشی را برای شما دوستان آماده کردیم که در این فیلم با استفاده از یک مثال به طور کامل با تگ select آشنا خواهید شد.

تگ select در html مشابه با همان ComboBox ها عمل می کند و برای انتخاب یک مقدار از بین چندین مقدار استفاده می شود. البته بسته به نوع فیلدی که قرار است در این تگ نمایش داده شود این تگ می تواند یک ComboBox و یا DropDownList باشد. در این فیلم با استفاده از مدل CodeFirst یک جدول را ایجاد کرده و سپس اطلاعات آن را در تگ select نمایش می دهیم.

در این فیلم اموزشی نحوه کار با select TagHelper و ارسال اطلاعات با استفاده از ViewBag در کنترلر به ویو و … آموزش داده شده است. همچنین انتخاب مقدار از تگ select ارسال مقدار انتخاب شده به کنترلر نیز در این فیلم وجود دارد.

 

تگ select در html همان DropDownList نیز می باشد فقط کافیست به جای فیلد از نوع int یک list را به آن ارسال کرد تا یک dropdownlist ایجاد شود.

 

در تصویر زیر آنچه در فیلم آموزشی انجام شده است را نمایش داده ایم.

 

شما کاربران گرامی می توانید فیلم آموزش استفاده از تگ Select در Asp.net core را در اپارات مشاهده نمایید.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۲
کدچی

آپلود فایل با استفاده از Ajax در Asp

آپلود فایل با استفاده از Ajax در Asp

 

با یکی دیگر از مقالات آموزش برنامه نویسی Asp.net mvc و Asp.net core از وب سایت  خدمت شما هستم. یکی از مواردی که اکثر برنامه نویسان وب در همان اوایل کار برنامه نویسی با آن روبرو می شوند بحث آپلود فایل با استفاده از Ajax در Asp می باشد. به همین خاطر در این پست به صورت کاملا کاربردی و به همراه ذکر یک مثال این کار را از ابتدا بررسی خواهیم کرد.

 

ما این مثال را در Asp.net Core 2 انجام خواهیم داد که البته تفاوتی با Asp.net Mvc نیز ندارد.

در ابتدا یک پروژه جدید را از نوع Asp.net core 2 ایجاد می کنیم.

 

آپلود فایل روی هاست در asp

 

همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید نام پروژه را AspCoreFileUpload قرار داده ایم و در ادامه پروژه را از نوع Asp.net Core 2 انتخاب می کنیم. در کنترلر HomeController یک Action به نام Index داریم و در بخش View ها نیز یک View به نام Index . حال می خواهیم در این ویو یک fileUploader ساده ایجاد کنیم.

 

در ویوی Index دستورات زیر را مطابق شکل بنویسید :

 

آموزش اپلود فایل در asp.net mvc

 

با اجرای برنامه خروجی زیر رو مشاهده می فرمایید. یک input با type برابر با file داریم که با کلیک کردن روی آن پنجره انتخاب فایل باز می شود و می توانید فایل را انتخاب کنید. پس از ان با کلیک کردن روی دکمه آپلود فایل به صورت ایجکسی باید فایل آپلود شود.

 

آپلود فایل به صورت ajax در asp

 

خب تا اینجا مقدمات آپلود فایل با استفاده از Ajax در Asp مهیا می باشد. حال باید با استفاده از دستورات جی کوئری و ایجکس کاری کنیم که وقتی روی دکمه آپلود فایل کلیک شد فایل انتخاب شده در یک مسیر از پیش تایین شده درون سرور بارگذاری شود. به همین منظور در ابتدا در root سرور و در پوشه wwwroot یک فولدر به نام upload را ایجاد می کنیم.

 

آموزش آپلود عکس در asp.net mvc

 

حال که مسیر آپلود فایل هم تایین شد کافیست دستورات مورد نیاز را توسط جی کوئری بنویسیم. به تصویر زیر دقت نمایید.

 

اموزش آپلود فایل در asp core

 

همانگونه که مشاهده می نمایید در تگ input با type برابر با button یک رویداد OnClick به نام UploadFile تعریف کرده ایم که در ادامه و در قسمت script نیز این تابع را تعریف کرده ایم. در این تابع با استفاده از Formdata که جهت آپلود فایل در جی کوئری استفاده می شود فایل را انتخاب کرده و با استفاده از دستورات Ajax به سمت کنترلر home و اکشن UploadFile ارسال کرده ایم. حال باید در کنترلر Home اکشن UploadFile را ایجاد کنیم و عملیات آپلود را در سمت سرور انجام دهیم.

 

upload file in asp.net mvc

 

همانطور که مشاهده می نمایید در متد Uploadfile از اینترفیس IFormFile استفاده شده است. توسط این کلاس می توان تشخیص داد که از سمت کلاینت فایلی به سمت سرور ارسال شده است و بایستی در اینجا دریافت شود. همچنین در قسمت بالای کنترلر نیز از اینترفیس IHostingEnvironment استفاده شده است که توسط این اینترفیس می توان به روت سایت دسترسی داشت و با آن کار کرد. حال اگر پروژه را اجرا نمایید و فایلی را انتخاب کنید و روی دکمه آپلود فایل کلیک کنید بایستی به صورت ایجکسی فایل شما در مسیر مشخص شده در سرور آپلود شود.

 

دانلود سورس آموزش

 

 

 

آپلود فایل با استفاده از Ajax در Asp

بهترین اتوماسیون اداری ایرانی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۳
کدچی

ایجاد ساختار درختی از اطلاعات دیتابیس در Asp

ایجاد ساختار درختی از اطلاعات دیتابیس در Asp

 

با یکی دیگر از مقالات آموزشی برنامه نویسی Asp.net Mvc و Asp.net core از وب سایت  خودمان در خدمت شما دوستان گرامی هستیم.

یکی از مواردی که بسیاری از برنامه نویسان خصوصا برنامه نویسان وب به دنبال آن هستند موضوع ساختارهای درختی و نمایش اطلاعات به صورت یک درختواره و سلسله مراتبی می باشد.

این ساختار علاوه بر اینکه ظاهری بسیار حرفه ای را به وب سایت و نرم افزار ما می دهد نمایشی بسیار زیبا از اطلاعات را نیز شامل می شود. همچنین در بسیاری از نرم افزارها بدون داشتن و نمایش یک ساختار درختی واقعا کار سخت خواهد شد.

به عنوان مثال فرض کنید در یک سیستم بزرگ قصد دارید یک سیستم تایین سطوح دسترسی را ایجاد کنید. قطعا در چنین سیستم هایی برای ایجاد دسترسی ها باید به صورت درختواره لیست دسترسی ها و مجوزها را نمایش داد چون در غیر این صورت برای ادمین سیستم تشخیص این که چه جزیی زیر مجموعه جز دیگر است بسیار سخت خواهد بود.

 

در اینجا برای شما دانشجویان یک ویدیوی آموزشی را تهیه کرده ایم که نحوه ایجاد ساختار درختی از اطلاعات دیتابیس در Asp را آموزش داده ایم. البته با توجه به استفاده از پلاگین JsTree در این فیلم آموزشی برنامه نویسان PHP نیز می توانند از این آموزش استفاده کنند.

در این فیلم آموزشی فرض را بر این قرار داده ایم که می خواهیم اطلاعات استانها را در یک ساختار درختی نمایش دهیم و در زیر آنها نیز لیست شهرهای هر استان را به صورت درختواره نمایش دهیم. در زیر تصویری از پروژه انجام شده در این فیلم آموزشی را مشاهده می نمایید.

 

 ایجاد درختواره از اطلاعات دیتابیس در وب ایجاد ساختار درختی از اطلاعات دیتابیس در ASP ساختار درختی در ASP ساختار درختی در ASP.NET CORE ساختار درختی در ASP.NET MVC ساختار درختی در PHP نمایش اطلاعات به صورت سلسله مراتبی در ASP.NET نمایش سلسله مراتبی اطلاعات دیتابیس در ASP MVC

 

مشاهده فیلم در آپارات

 

 

ایجاد ساختار درختی از اطلاعات دیتابیس در Asp

زنگین 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۵۸
کدچی