آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

نظرسنجی سالانه Stackoverflow

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ق.ظ

نظرسنجی سالانه Stackoverflow

هر سال وب سایت Stackoverflow نظرسنجی ایی را برگزار می کند تا وضعیت صنعت توسعه نرم افزار را روشن و مشخص سازد. امسال بیش از 100 هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کرده بودند. ایران با داشتن 0.9% شرکت کنندگان رتبه 21 ام را داشت.

مطالعه نتیجه این نظرسنجی را به همه توسعه دهندگان و مدیران شرکت ها توصیه می کنم تا تصویر شفاف تری از آینده پیدا کنند. برخی از نکات جالب از نظر من به شرح زیر هستند:

* پر استفاده ترین IDE در بین شرکت کنندگان Visual Studio Code و Visual Studio بوده اند. هر کدام سهمی تقریبا برابر با 35% داشته اند.

* نزدیک به 50% توسعه دهندگان از ماشین های ویندوزی استفاده می کنند. سیستم های مک و لینوکس هر کدام سهمی برابر با 25% دارند.

* کنترل نسخه GIT تقریبا همه رقیبان دیگر نظیر SVN و Team Foundation Version Control را منسوخ کرده و نزدیک به 90% افراد از گیت استفاده می کنند.

* برای اشتراک دانش و مدیریت تیم سیستم های Slack و Jira پر استفاده ترین هستند و تقریبا نیمی از شرکت کنندگان از این دو استفاده می کنند. با کمال تعجب سرویس های مایکروسافتی در این حوزه هیچ بُردی ندارند.

* محبوب ترین فریم ورک ها به ترتیب Angular و React و dotNet Core و سپس Java Spring می باشند.

* نزدیک به 50 درصد توسعه دهندگان در حال توسعه سیستمی برای استقرار در لینوکس هستند و نزدیک به 35 درصد برای پلتفرمی ویندوزی سیستم طراحی می کنند. پلتفرم بعدی اندروید با 20% می باشد.

* دیتابیس MySQL با نزدیک به 60% پیشتاز می باشد. سپس SQL Server با 42% محبوب ترین دیتابیس می باشد. جایگاه بعدی متعلق به PostgreSQL می باشد. فراموش نکنیم که دیتابیس های اول و سوم بر خلاف SQL Server رایگان هستند.

* دیتابیس درون حافظه ای Redis، محبوب ترین سیستم برای استفاده به عنوان Cache می باشد.

* زبان های برنامه نویسی به ترتیب محبوبیت Java و سپس Python و سپس C# و سپس PHP می باشند.

گزارش نشان از رشد فزاینده ای در حوزه های مرتبط با "DevOps" و همچنین "Machine Learning" و "Data Science" حکایت می کند. این پوزیشن ها دارای حقوق های بسیار بالا و تقاضای زیادی هستند. علت رشد محبوبیت بالای زبان پایتون که زبان اصلی یادگیری ماشین هست و سایر کتابخانه ها نظیر "TensorFlow" می تواند همین باشد. اهمیت این حوزه ها به قدری است که مدیریت گوگل در کانادا اذعان داشت تا 5 سال دیگر افراد ناآشنا با حوزه "یادگیری ماشین" همه مزیت رقابتی خود را از دست خواهند داد.

* مشاهده نظرسنجی:

https://insights.stackoverflow.com/survey/2018?utm_source=so-owned&utm_medium=meta&utm_campaign=dev-survey-2018-promotion#technology

سال نوی همگی مخاطبان ایران دات نت مبارک ❤️

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۹
کدچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی