آموزش برنامه نوسی

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

آموزش برنامه نویسی سی شارپ asp,net mvc asp.net core angular emberjs و ...

نمیدانم چه میخواهم بگویم


<a href="https://www.zangin.ir">بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری</a>

عینک ایمنی

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶ ب.ظ

عینک ایمنی

عینک ایمنی یا عینک کار وسیله ای برای حفاظت فردی و جلوگیری از آسیب دیدگی چشم در برابر پرتاب اجسام، مواد شیمیایی و تابش اشعه و لیزر است که مانع ورود ذرات گرد و غبار، چوب و براده های فلز به داخل چشم می شود. جنس این عینک از پلی کربنات ساخته شده است. کاربرد این عینک کار در جوشکاری، پزشکی، چوبکاری، مهندسی و کارهای آزمایشگاهی است.

لنز و قاب این عینک ها بسیار قوی است و به طوری طراحی می شود تا از چشم در برابر خطرات احتمالی محافظت کند. در هنگام استفاده از اره برقی و دریل، فرز، لوازم آزمایشگاهی خطرناک و دیگر ابزارآلات برقی، استفاده از عینک ایمنی توصیه می شود. عینک ایمنی تراشکاری از جمله عینک کار محبوب میان کاربران فنی به شمار می آید. عینک ایمنی ضد خش نیز در بین کاربران بسیار پرطرفدار است.

شیشه عینک های ایمنی شامل شیشه هایی هستند که با کمک حرارت مقاوم شده اند. همچنین این شیشه ها می توانند از جنس پلی کربنات، استات سلولز و … باشند. از مناسب ترین شیشه ها می توان به شیشه هایی که به واسطه واکنش های شیمیایی مقاوم شده اند، شیشه های لایه لایه، پلاستیک، عدسی حاوی تورسیمی، آلیل دی گلیکول کربنات و پلی متیل متاکریلات اشاره کرد.

 قاب عینک ها ممکن است از مواد فلزی مانند نیکل و مواد پلاستیکی مانند سلولز استات بوتیرات، سلولز استات، پلی کربنات و نایلون تهیه و به بازار عرضه شوند.

انواع عینک ایمنی کار

•           عینک آزمایشگاهی: عینک آزمایشگاهی برای جلوگیری از ورود قطره های اسیدی و شیمیایی به کار می رود و به گونه ای طراحی می شود که کاملاً اطراف چشم را می پوشاند.

•           عینک سنگ زنی: عینک سنگ زنی برای مقابله با برخورد اجسام ریز جامد همچون چوب و فلز طراحی شده است. معروف ترین نوع این عینک، عینک سنگ زنی بغل توری است.

•           عینک جوشکاری: عینک جوشکاری برای جلوگیری از انعکاس نور شدید بکار می رود و مقاومت زیادی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. این عینک در سایزهای بزرگ ساخته می شود و معمولاً رنگ آن تیره است.

•           عینک گاگل ایمنی: عینک گاگل ایمنی بیشتری نسبت به سایر عینک ها دارد و از فریم ژلاتینی نرم تشکیل شده است ولی تنها مشکل آن، بند پشت عینک است که فرد احساس راحتی نمی کند.

•           عینک ایمنی مخصوص لپ تاپ: این محصول به ضد اشعه مانیتور معروف است و از آن برای جلوگیری از برخورد اشعه کامپیوتر و لپ تاپ به چشم و بهینه سازی دید چشم استفاده می شود.

البته در حال حاضر عینک های کار دیگری برای مقابله با بیماری های مختلف از جمله کرونا و انجام فعالیت های صنعتی به بازار عرضه شده اند که در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. عینک کار یک وسیله حفاظتی است که در انجام هر کاری لازم و ضروری می باشد.

نکات ضروری در خرید عینک ایمنی

1.         بیشتر مواقع، امکان اینکه افراد در بینایی خود احساس ضعف کنند یا نمره چشم آنها پایین باشد، وجود دارد. پس به همین علت، در عینک ایمنی آنها باید لنزهایی به کار گرفته شود که امکان دید بهتر اجسام را فراهم کند.

2.         برای رنگ لنز در مکان هایی که خطر انعکاس نور وجود دارد، می بایست از روکش های خاکستری و سبز رنگ استفاده شود.

3.         سبکی وزن و راحتی عینک ایمنی برای کارکنان حائز اهمیت است. به همین منظور در تهیه و تولید عینک ایمنی می بایست طراحی ارگونومیک را در نظر داشت.

4.         سطوح داخل و خارج شیشه های حفاظتی باید موازی باشند و هیچگونه خمیدگی نداشته باشند. قطر دایره شیشه عینک های مدور غیر نمره ای باید حداقل 50 میلی متر باشد.

5.         عرض شیشه های حفاظتی باید 5.44 میلی متر و ارتفاع آن در جهت قائم 38 میلی متر باشد.

توجه داشته باشید که هربار قبل از استفاده، عینک خود را تمیز کنید و در جای تمیز و خشک نگه داری کنید. اگر عینک ایمنی کار آسیب دید یا دچار خط و خش شد، آن را تعویض نمایید. این کار سبب افزایش طول عمر عینک ایمنی می شود. کارکنان مراکز صنعتی در برابر بخارها و غبارهای داغ، نور و گرمای تشعشعی، جرقه های مواد شیمیایی و … به عینک های ایمنی با شیشه های رنگی احتیاج دارند. همچنین برای جلوگیری از بروز آسیب های چشمی ناشی از پوسته و پلیسه های آهن یا گرد و غبار به هنگام جوشکاری، برشکاری، آهنگری و ماسه پاشی باید از عینک ایمنی مناسب استفاده نمود.

مقاومت شیشه عینک های حفاظتی برای انجام کارهای برشکاری، پرچ کاری، سنگ زدن، صیقل کردن، کار با سنگ سنباده و … باید مطابق با استاندارد باشد. همچنین در محیط هایی که احتمال پرتاب اجسام خارجی و ذرات شناور وجود دارد، از عینک حفاظتی با حفاظ جانبی یا بدون آن، عینک پیاله ای، حفاظ های پلاستیکی چشم یا صورت استفاده می شود. پلاستیک شفاف یا شیشه و یا حفاظ های توری فلزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در جایی که احتمال ضربات شدید ناشی از پرتاب اجسام خارجی وجود دارد، عدسی شیشه ای می تواند مانع از وقوع آسیب شود. کارکنان آزمایشگاه های صنعتی می بایست هنگام تهیه مخلوط های اسید و آب از عینک های پلاستیکی مخصوص که برای جلوگیری از پاشیده شدن احتمالی مخلوط در چشم ها به کار می رود، استفاده کنند. برخی از آزمایشگاه های پزشکی از عینک سربی برای محافظت استفاده می کنند که به آن عینک آزمایشگاهی گفته می شود.

امروزه به دلیل خطرات محیطی و آلودگی ها، استفاده از عینک محافظ کار به فضاهای پرخطر محدود نمی شود و برای محافظت فردی در برابر ویروس کرونا نیز کاربرد دارد. این نوع عینک کار معمولاً از جنس پلاستیک فشرده تشکیل شده است و وزن پایینی دارد. عینک های ایمنی ضد خش و ضد بخار نیز از پرکاربردترین عینک های ایمنی کار موجود در بازار هستند. کاربران می توانند برای اطلاع از قیمت انواع برندهای عینک ایمنی مانند پرشین سیفتی، گاگل، عینک ایمنی پزشکی، رونیکس، uvex و … به سایت سیف شو مراجعه کنند و با فروشندگان این کالا به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند.

منبع : سیف شو   https://safesho.com

عینک ایمنی محافظ چشم

رعایت بهداشت و ایمنی موضوعی است که همه مشاغل باید با آن کنار بیایند. هر شغلی به فراخور نیازمندی هایش ملزم به رعایت یکسری نکات بهداشتی و ایمنی است که با هدف صیانت از دارایی هایش به خصوص منابع انسانی باید انجام گیرد. برای برخی از مشاغل عینک ایمنی یک خرید اساسی خواهد بود. همانطور که دستکش کار برای محافظت از دست ها، لباس کار برای محافظت از بدن و کفش کار برای محافظت از پاها مورد استفاده قرار می گیرد، عینک ایمنی روش خوبی برای محافظت از چشم در برابر ذرات پرنده در مکان هایی مانند کارگاه ها، کارخانه ها و گاراژها است.

اهمیت عینک ایمنی

وجود یک ابزار حفاظتی برای چشم‌ها اهمیت بسیاری دارد زیرا چشم عضو بسیار حساسی است و پتانسیل آن را دارد که با کوچکترین ضربه آسیب جدی ببیند بنابراین نیاز است که حین کار ایمنی این عضو بدن به خوبی رعایت شود. عینک محافظ چشم معمولا دارای لنزهای شیشه‌ای یا پلاستیکی ‌اند که توسط یک سربند یا وسیله دیگر در جای خود محکم می ‌شوند تا از خود چشم و حدقه و اطراف آن در برابر خطرات محافظت کند. عینک ایمنی محافظ ضروری است که توسط کارگرانی استفاده می شوند که بطور معمول وظایفی را انجام می دهند که چشم را در معرض آسیب های احتمالی قرار می دهد، بنابراین اگر کارمندان شما در محیط های پرخطر فعالیت کنند، استفاده از عینک ایمنی ضروری است. لازم به ذکر است که عینک‌های ایمنی اولین وسیله حفاظت از چشم‌هست اما ماسک‌ها نیز تا حدودی می توانند این کار را انجام دهند.

انواع عینک محافظ چشم

این اجسام و تهدیدات خارجی در محیط کار را میتوان به 4 دسته تقسیم کرد:

اول براده‌های فلزی و سایر ذرات ریز جامد مثل خورده‌های چوب

دوم ذرات ریز مایع مانند قطرات اسید و مواد شیمیایی

سوم نور شدید حاصل از عملیات جوشکاری

چهارم گازهای شیمیایی غیر سمی

برای هر کدام از ۴ دسته خطرات ذکر شده، عینک ایمنی خاصی باید استفاده شود. برای دسته اول عینک محافظ چشم سنگ زنی، برای دسته دوم عینک محافظ چشم آزمایشگاهی، برای دسته سوم عینک محافظ چشم جوشکاری و برای دسته چهارم گاگل ایمنی مورد استفاده قرار میگیرد. طبق نظر OSHA نیز محیط های کاری که در آنها امکان پرتاب هر چیزی مانند فلزات مذاب، مایعات شیمیایی، اسیدها، گازهای شیمیایی، بخارات و یا تابش مستقیم و شدید نور وجود دارد، مستلزم استفاده از عینک ایمنی هستند.

یک عینک ایمنی چگونه ارزیابی می شود؟

برای عوامل مختلف از جمله انتقال نور، محافظت در برابر اشعه و استحکام لنز، به عینک ایمنی رتبه های مختلفی داده می شود. امتیاز یک جفت عینک ایمنی که ممکن است در یک کارخانه برای محافظت در برابر پاشیدن ذرات مورد نیاز باشد با یک جفت مناسب برای کار در فضای باز در نور آفتاب متفاوت خواهد بود. برای یافتن عینک ایمنی مناسب، انجام ارزیابی کامل در منطقه کاری خود امری ضروری است.

آیا در استفاده از عینک ایمنی محدودیت زمانی وجود دارد؟

پوشیدن عینک ایمنی تا زمانی که به محافظت از چشم نیاز باشد موردی ندارد. برخی از کارگران نگران هستند که استفاده طولانی مدت ممکن است برای چشمان آنها ضرر داشته باشد، اما تحقیقات چنین چیزی را نشان نداده اند.

اگر احساس کردید که چشمان شما بعد از مدت طولانی با استفاده از عینک ایمنی آسیب دیده است، ممکن است بدلیل کار در نور زیاد و یا فشار کلی چشم باشد. اگر فکر می کنید عینک محافظ چشم باعث ناراحتی یا فشار چشم شده، بررسی کنید که آیا عینک ایمنی که تهیه کرده اید از کیفیت مطلوبی برخوردار است یا خیر.

شرایط نگهداری از عینک های ایمنی محافظ چشم

اگر می خواهید عینک ایمنی دوام داشته باشد، بسیار مهم است که از آنها به خوبی نگهداری کنید و مرتباً تمیز شوند. همه کارکنان باید بدانند که چگونه تجهیزات ایمنی خود را تمیز کنند و در پایان هر شیفت کاری یا جلسه امکان انجام این کار نیز فراهم می شود. کارگران باید برای هر جفت عینک ایمنی دستورالعمل خاص تمیز کردن را رعایت کنند، اما اکثر آنها را می توان به راحتی با استفاده از آب و یکپارچه نرم تمیز کرد.

اگر کارگری ملزم به استفاده از عینک طبی باشد چگونه میتواند از عینک ایمنی محافظ چشم استفاده کند؟

برای کارگرانی که از عینک طبی تجویز شده توسط پزشک استفاده می کنند، بهترین راه حل خرید یک جفت عینک ایمنی است که بالای لبه عینک معمولی قرار بگیرد.

بهترین عینک ایمنی محافظ چشم کدام هستند؟

انتخاب عینک ایمنی با توجه به نوع موقعیتی که قرار است در آنها استفاده شود صورت می گیرد بنابراین نمی توان گفت بهترین عینک کدام است اما با توجه به بودجه ای که دارید می توانید انواع عینک ها با ویژگیهای جانبی مثل داشتن محافظ اضافی در طرفین یا پیشانی و بینی، محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و  نور شدید و یا دارا بودن شیشه های ضد بخار را تهیه کنید. در بعضی موارد، این محافظ ها قابل جدا شدن هستند. برای تعیین اینکه چه نوع محافظ جانبی ای مناسب است نیز باید در مورد موضوعات خاصی که کارمندانتان با آن روبرو هستید، فکر کنید.

صرف نظر از کارهایی که انجام می دهید، چه در حال انجام وظیفه مهم چه در محل کار و چه در خانه باشید، توصیه می شود راحت ترین عینک ایمنی را استفاده کنید، به خصوص اگر کاری که در حال انجام آن هستید طوری است که احتمال پاشیدن ذرات مذکور به اطراف وجود دارد.

فراموش نکنید که محافظت از چشم‌ها بسیار حائز اهمیت است و به سادگی از آن عبور نکرده و پشت گوش نیاندازید. با دانستن آنکه بیشتر چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید عینک محافظ چشم مورد نظر را که بیشترین میزان ایمنی در آن رعایت شده انتخاب کرده و حتما مورد استفاده قرار دهید.

منبع : عینک ایمنی     سیف شو    https://safesho.com

امروزه عینک ایمنی از جمله تجهیزات پرکاربرد و رایج در مشاغل مختلف به شمار می آید. تامین سلامت و امنیت چشمان از جمله نکات ایمنی در انجام امور روزانه و یا مشاغل صنعتی و عمرانی همچون جوشکاری و نجاری می باشد که هر فردی مستلزم رعایت آن است. استفاده از عینک های ایمنی در این راه به شما کمک زیادی می کند.

جهت مشاهده و خرید عینک ایمنی اینجا کلیک کنید

خرید عینک ایمنی یکی از مهم ترین اقدامات در مشاغل سخت و خطرناک می باشد. کار کردن با مواد خطرناک و آسیب زا حتما باید با رعایت موارد ایمنی انجام گردد. سلامت کارگران و ایمنی مهم ترین مورد در حین کار می باشد. چشم یکی از اعضای بسیار حساس است که در صورت قرار گرفتن در مجاورت مواد خطرناک ممکن است آسیب های غیر قابل جبرانی به آن وارد شود.

کسب اطلاعات و آگاهی کافی و کامل درباره ی خرید عینک ایمنی یکی از موارد بسیار مهم می باشد. انواع عینک ایمنی و ویژگی های آن از جمله موارد مهم می باشد. برای هر کار و شغلی باید از عینک مناسب آن استفاده نمود. نمی توان از عینک ایمنی پزشکی برای جوشکاری و یا سایر مشاغل استفاده نمود. داشتن ابزار و لباس ایمنی حتما باید رعایت شود. متاسفانه بسیاری از افراد با سهل انگاری موجب آسیب و صدمه به چشم خود گشته اند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی را درباره ی انواع عینک های ایمنی در اختیار شما قرار دهیم.

عینک ایمنی چیست؟

محافظت از چشم در برابر نور، مواد شیمیایی، ضربه و ذرات ریز و درشت خارجی در مشاغل مختلف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کارکنان و کارگران در محیط کار ممکن است از مراقبت از چشمان خود امتناع ورزند و یا آن را مورد غفلت قرار دهند، اما باید بدانند که رعایت ایمنی و استفاده از تجهیزات حفاظتی جزء الزامات اساسی در شروع هر فعالیتی محسوب می شود.در این زمینه، آشنایی و شناخت دقیق این ابزار می تواند این افراد را به استفاده از این تجهیزات ترغیب سازد چرا که عدم آشنایی و یا احساس عدم نیازمندی به این ابزار مانع از استفاده از آنها می گردد.بنابراین اگر به سلامت چشمان خود اهمیت می دهید، استفاده از عینک ایمنی را به شما توصیه می کنیم.

 

عینک ایمنی

انواع عینک های ایمنی

در صنایع مختلف، عینک های ایمنی بر حسب کاربرد در دسته هایی نظیر مهندسی، آزمایشگاهی، برشکاری و جوشکاری قرار می گیرند.

برخی از مدل های پر کاربرد عینک های ایمنی عبارتند از:

عینک گاگل: به جرات می توان گفت عینک های ایمنی گاگل از جمله ایمن ترین و پر کاربرد ترین عینک ها به شمار می آید. طراحی این عینک ها به گونه ای است فضای اطراف چشم را به طور کامل پوشانده و وظیفه حفاظت از چشمان شما در برابر نور، عوامل شیمیایی و نور را به نحو احسن انجام می دهد.

عینک جوشکاری: این عینک ها که در اندازه های بزرگ ساخته شده، دارای لنز مقاوم در برابر عبور نور مرئی و ماورا بنفش می باشد. وزن سبک، مقاومت بالا در برابر ضربه و خراشیدگی از مهمترین ویژگی‌های عینک جوشکاری محسوب می شود. مهم‌ترین ایراد این عینک‌ها تاثیر منفی بر میزان دید افراد است.

عینک پارکسون: عینک های پارکسون در حوزه های مختلفی قابل استفاده بوده و  پل بینی لاستیکی و وزن متناسب این عینک، استفاده از آن را آسان می سازد. این نوع عینک‌ ایمنی در برابر نور فرابنفش، خراشیدگی، و ضربه مقاوم  می باشد و بدون هیچ محدودیتی قادر به استفاده از آنها خواهید بود.

عینک آزمایشگاهی: عینک‌های آزمایشگاهی به شکلی طراحی شده‌اند که به طور کامل فضای چشم و اطراف آن را بسته و حتی بخشی از صورت را نیز پوشش می دهد. در ساخت لنز این عینک‌ها موادی بکار رفته که سبب مقاومت بالای آن در برابر مواد و حلال‌های شیمیایی می شود. همچنین وزن این عینک ها نسبت به سایر عینک های ایمنی بسیار سبک‌تر است. یکپارچگی و قابلیت شستشوی آسان، از دیگر مزایای کاربردی عینک ایمنی آزمایشگاهی می باشد.

عینک محافظ لیزر ( عینک رو عینکی ) : این دسته از عینک های ایمنی در کارگاه‌های برش لیزری، حکاکی لیزری و همچنین مطب‌های پزشکی مجهز به تجهیزات لیزری قابل استفاده میباشد.محافظت از چشمان در برابر حرارت و عبور اشعه لیزر از ویژگی های این عینک است. اندازه‌ای متناسب با ابعاد یک چشم و برخورداری از پوشش‌های مختلف از خصوصیات این عینک ایمنی کار محافظ لیزر می باشد.

عینک های طلقی

خرید انواع عینک های ایمنی

نوعی عینک ایمنی عمومی وجود دارد که می تواند در مشاغل متشابه استفاده شود. این عینک چشم شما را در برابر انواع موادی که ممکن است پرتاب شوند، حفظ می نماید. خرید عینک عمومی می تواند به شما این کمک را بکند که از آن برای کارهای مختلف استفاده نمایید. معمولا این نوع عینک های ایمنی دارای وزنی سبک هستند و وقتی از آن ها استفاده می نمایید، حالت راحتی بر روی صورت دارند. لنزهای این نوع عینک چشم شما را از انواع مواد شیمیایی و اشعه فرابنفش محافظت می نماید. خرید عینک ایمنی عمومی برای مشاغل مختلف پیشنهاد می گردد.

معمولا لنزها دارای خاصیت فتوشیمیایی هستند. این ویژگی سبب می گردد تا با تغییر وضعیت نور رنگ لنز تغییر نماید. این نوع عینک از جنس پلی کربنات بوده و اندازه ای تقریبا بزرگ دارد تا چشم و اطراف آن را پوشش دهد. در قسمت بینی پدی وجود دارد که سبب می شود تا عینک کاملا بر روی صورت بنشیند و شما بدون احساس هیچ لغزشی از آن استفاده نمایید. بنابراین از این عینک می توان در مشاغلی مانند نجاری، کارهای ساختمانی، برش آهن و چمن زنی استفاده کرد. بهتر است قبل از خرید تحقیقات کافی را انجام دهید تا بهترین خرید عینک ایمنی را رقم بزنید.

خرید عینک پزشکی

مشاغلی مانند دندانپزشکی، جراحی و علوم های آزمایشگاهی حتما باید در هنگام کار از عینک های پیشرفته ایمنی مخصوص استفاده نمایند. دندان پزشک ها معمولا از مواد شیمیایی و اشعه های مختلفی استفاده می کنند. خرید عینک های پیشرفته ایمنیمناسب برای پوشش و محافظت چشم از جمله موارد بسیار مهم می باشد. لنزهای به کاربرده شده در این عینک ها حتما باید در برابر اشعه های مضر مقاوم باشند و از آسیب رسیدن به چشم جلوگیری نمایند. پوشش این نوع عینک ها در قسمت چشم و دور آن می باشد اما اندازه آن بسیار بزرگ نیست.

در انواع جراحی ها نیز پزشک باید از عینک های پیشرفته ایمنی مخصوص استفاده نماید. وجود نور بیش از اندازه در حین عمل ممکن است باعث آزار پزشک شده و سبب شود تا کارایی او کاهش یابد. استفاده از عینک های پیشرفته ایمنی مناسب در حین جراحی یکی از موارد مهم می باشد. عینک می تواند دید بهتر و بیشتری را به جراح ببخشد. همچنین برای جلوگیری از پرتاب خون به داخل چشم نیز حتما باید در هنگام عمل جراحی از عینک مخصوص استفاده نمود. خرید عینک های پیشرفته ایمنی مناسب برای جراحی و کارهای پزشکی حتما باید به دقت و بعد از انجام تحقیقات کافی انجام گیرد.

آزمایشگاه یکی از محل هایی است که حتما باید از عینک های پیشرفته مخصوص استفاده نمود. وجود عناصر شیمیایی مختلف در آزمایشگاه سبب می شود تا میزان ریسک آسیب بیشتر باشد. برخی از مواد شیمیایی دارای خاصیت اسیدی هستند و گازهای اسیدی از واکنش آن ها به وجود می آید. تماس مواد اسیدی با چشم می تواند فاجعه های بزرگی را برای سلامت چشم به وجود آورد. همچنین در مواردی وجود حرارت زیاد نیز می تواند موجب آسیب چشم گردد. خرید عینک مناسب برای کار در آزمایشگاه سبب می شود تا از آسیب های احتمالی چشم در امان باشید.

راحتی و جنس عینک پزشکی موردی بسیار مهم می باشد. در صورتی که عینک نامناسب را خریداری نمایید قطعا در هنگام انجام کار دچار مشکل خواهید شد. عینک حتما باید دارای پد بینی مناسبی باشد تا در هنگام استفاده دچار لغزش نگردد. در صورتی که قصد خرید عینک پزشکی و آزمایشگاهی را دارید، حتما خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید و از خریدن عینک های تقلبی پرهیز نمایید. جنس عینک را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که در هنگام استفاده از آن حتما راحت خواهید بود. عینک های پزشکی در انواع قیمت ها در بازار موجود می باشند.

عینک های پوشش دار

در این نوع عینک های ایمنی پوششی در اطراف عینک وجود دارد که کاملا چشم را پوشش می دهد. در واقع این نوع عینک همان عینک عمومی است که یک لایه محافظتی خاصی در بالای خود دارد. از این عینک ایمنی در مشاغلی استفاده می شود که احتمال پرتاب اشیا به داخل چشم وجود دارد. این نوع عینک ها معمولا مقاومت زیادی را در برابر حرارت و ضربه دارند. در صورتی که ضربه های قوی و سختی به عینک وارد شود، چشم دچار آسیب و صدمه نخواهد شد. خرید عینک ایمنی پوشش دار برای تراشکاری ها پیشنهاد می شود.

شکل 3خرید عینک ایمنی

خرید عینک ایمنی پوشش دار کمک می کند تا چشمان شما در برابر هرگونه مواد خارجی محافظت گردد. در برخی از عینک های پوشش دار خاصیت ضد فرا بنفش نیز وجود دارد. در حالت کلی این نوع عینک محافظت خوبی در برابر اشعه های مضر را ندارد و صرفا برای پرتاب نشدن مواد به داخل چشم مورد استفاده قرار می گیرد. در مشاغل پر خطر حتما باید این نوع عینک مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که هرگونه اشعه و نور فرا بنفش در کار شما وجود دارد بهتر است از این نوع عینک استفاده نکنید. خرید عینک ایمنی پوشش دار برای مشاغلی مانند نجاری توصیه می گردد.

عینک دارای لنز شفاف

نوع و رنگ لنز عینک ایمنی نیز موردی بسیار مهم است. لنزهای شفاف و بی رنگ معمولا کاربرد بیشتری دارند. در این نوع لنز دید کافی و طبیعی برای فرد وجود دارد و هیچ گونه فیلتر رنگی ایجاد نمی گردد. لنزهای شفاف معمولا در برابر اشعه ی فرا بنفش مقاوم هستند و می توان از آن ها برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر استفاده نمود. خرید عینک دارای لنز شفاف معمولا مناسب تر بوده و مقرون به صرفه تر از سایر عینک های ایمنی می باشد.

لنزهای شفاف در برابر نور لیزر و جرقه ها مقاوم نمی باشند و فرد نباید در مشاغلی مانند جوشکاری از این نوع لنز استفاده نماید. در واقع کاربرد بیشتر این نوع لنز در مشاغلی هست که نیازمند نور طبیعی می باشند. به طور مثال در هنگام جراحی که حتما باید نور طبیعی وجود داشته باشد ، پزشک حتما باید از عینک ایمنی دارای لنز بی رنگ استفاده نماید. در مشاغل دیگر نیز از این نوع لنز برای جلوگیری از پرتاب براده و یا مواد ریز استفاده می نمایند. در صورتی که لازم به نور طبیعی دارید خرید عینک دارای لنز شفاف را انجام دهید.

خرید عینک ایمنی

 عینک دارای لنز قطبی

لنز قطبی یا همان پلاریزه آفتابی لنزی است که آن را در محیط های بسیار روشن و دارای نور زیاد مورد استفاده قرار می دهند. این نوع لنز اشعه های خورشیدی را خنثی کرده و به فرد اجازه دید بهتر و واضح تری را می دهد. محیط برفی و سفید یکی از محیط هایی است که حتما باید از لنز قطبی در آن استفاده نمود. به طور مثال کارگرانی که در محیط برفی و آفتابی کار خود را انجام می دهند حتما باید خرید عینک دارای لنز قطبی را انجام دهند.

در مواردی،  افرادی که چشمانی بسیار حساس به نور دارند نیز از این نوع لنز در عینک های خود استفاده می کنند. لنز قطبی ممکن است باعث شود تا فرد نور طبیعی را خوب تشخیص نداده و در این مورد دچار مشکلاتی گردد. البته وضوح در این نوع لنزها بسیار بالا می باشد. اگر دقت کرده باشید معمولا کوهنوردان و یا اسکی بازان از این نوع لنز در عینک های خود استفاده می نمایند. برف سفید به علت انعکاس نور چشم را آزار می دهد و لنز پلاریزه آفتابی با خنثی کردن این اشعه ها دید بهتر و واضح تری را به فرد می بخشد. خرید عینک ایمنی دارای لنز قطبی می تواند وضوح دید را در نور زیاد، بیشتر نماید.

عینک ایمنی دارای لنز کهربایی

لنز کهربایی و یا قرمز باعث می شود تا درخشش نور در محیط کمتر شود. همین موضوع نیز سبب شده است تا لنز کهربایی در محیط های کم نور مورد استفاده قرار بگیرد. همان طور که نور زیاد برای چشم مضر است، نور کم نیز باعث آسیب چشم می گردد. کار کردن در محیط های کم نور در طولانی مدت سبب آسیب زیادی به سلامتی چشم می شود. محصول فوق دارای لنز کهربایی برای مشاغل کم نور بسیار ضروری است و حتما باید از این نوع لنز استفاده گردد.

مطالعه کردن یا کار کردن در محیط های کم نور مانند معادن، از جمله مشاغلی است که نیاز به خرید انواع عینک دارای لنز کهربایی می باشد. همچنین افرادی که ساعت های طولانی را در پشت صفحات نمایشگر هستند نیز باید از لنز کهربایی استفاده نمایند. این لنز سبب می شود تا چشم به صورت طبیعی تری محیط را ببیند و کمتر در معرض آسیب ناشی از کم نوری قرار گیرد. در صورتی که روزانه و ساعات طولانی چشم شما در معرض کم نوری قرار بگیرد قطعا بعد از گذشت زمانی چشم های شما سلامتی خود را از دست داده و دچار ضعف خواهند شد.

عینک دارای لنز آینه ای

لنز آینه ای دارای ویژگی انعکاس نور می باشد. یعنی در صورت استفاده از این نوع لنز عینک شما نور محیط را به بیرون انعکاس خواهد داد و شما تصویر بهتر و واضح تری را خواهید دید. در مشاغلی که در محیط های برفی، ماسه ای و مرطوب انجام می شود از این نوع لنز استفاده می گردد. این نوع عینک دارای لنز آینه ای سبب می شود تا در محیط هایی که نور به شدت زیاد است، دید بهتری داشته باشید.

معمولا از این نوع عینک در سفرها استفاده می گردد. مقاومت لنز آینه ای در برابر حرارت و ضربه بالا بوده و خاصیت ضد خش دارد. خرید عینک ایمنی دارای لنز آینه ای انتخاب خوبی برای مشاغلی است که در طبیعت و محیط های دارای نور زیاد کار می کنند. در محیط هایی که طوفان های شنی به پا شده باشد آتش نشان ها و ماموران امداد معمولا از این نوع لنزها استفاده می نمایند. برای نجات افراد گیر کرده در برف نیز از این نوع عینک های ایمنی استفاده می گردد. بهتر است اطلاعات بیشتری در این مورد کسب نمایید.

مدل های مختلف عینک ایمنی بر حسب لنز به کار رفته در آن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عینک های ایمنی بر حسب نوع متریال به کار رفته در لنز نیز، در مدل های متنوعی چون طبی، ضد خش، ضد بخار، آفتابی و گاگل تقسیم بندی می شود. این لنز ها که هر کدام بر حسب مدل های مخصوص خود ساخته می شوند، دارای رنگ بندی های متنوعی بوده و ممکن است کاملا شفاف، کمی تیره یا کمرنگ باشند.

لنز های قابل استفاده در عینک های صنعتی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

لنز های شفاف و روشن: این دسته از لنز ها از رایج ترین لنز های قابل استفاده در عینک های ایمنی به شمار می رود و برای انجام امور روزانه که نیازی به انجام فعالیت های سنگین یا ابزار های بخصوصی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این لنز ها بسیار کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه می باشند.

لنز های دوگانه(Polarized): اگر می خواهید از تاثیر مستقیم نور خورشید، آب و برف با چشم ها جلوگیری کنید، استفاده از این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم. عینک های مجهز به این لنز ها به سختی می توانند رنگ های واقعی را تشخیص دهند. افزایش مقاومت و ایمنی چشم ها در برابر اشعه خورشید از مزایای این لنز است. اگر چشمان شما به روشنایی حساسیت دارند، بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که دارای لنز های Polarized هستند.

لنز کهربایی(Amber): این لنز ها برای استفاده در محیط های کم نور یا  کسانی که به صورت طولانی مدت از لپ تاپ ها و کامپیوتر ها استفاده می کنند، بهترین گزینه است. با توجه به اینکه نور آبی صفحه نمایشگر کامپیوتر ها و لپ تاپ ها برای چشم ها مضر می باشد، بهتر است از انواع عینک ایمنی استفاده کنید که مجهز به این لنز ها هستند

انواع عینک های ایمنی

دیگر مدل های عینک ایمنی

از جمله دیگر مدل های عینک ایمنی با لنز های کاربردی عبارتند از:

لنز های آبی: این لنز ها مخصوص محیط های کاری ای است که در آن ها بخار سدیم و یا نور زرد زیاد مشاهده می شود. در نتیجه بیشتر در صنایع غذایی کاربرد دارند. همچنین برای کاربران کامپیوتر نیز، گزینه پیشنهادی مناسبی است.

لنز های نارنجی:  عینک های مجهز به این لنز ها برای محیط های کم نور بسیار مناسب بوده و موجب می شود تا محیط اطراف روشن تر دیده شود. جهت دفع نور های آبی رنگ نیز می توانید از این عینک ها بهره بگیرید.

لنز های سبز: لنز های سبز رنگ از بهترین لنز های موجود جهت دفع تشعشعات الکترومغناطیسی (EMR) می باشد. با وجود اینکه این تشعشعات تنها با چشم مسلح قابل مشاهده است، اما برای چشم ها بسیار مضر است. این لنز ها مناسب محیط های جوشکاری و فلزکاری مناسب است.

عینک ایمنی فریم دار

عینک ایمنی

عینک های ایمنی دسته دار و فنجانی

عینک های ایمنی دسته دار عموما به منظور محافظت در برابر گرد و غبار ها تولید می شوند. در ساخت این عینک ها از مواد اولیه سبک وزن نظیر پلی کربنات استفاده می شود تا وزن کمی داشته باشند. مراقبت از چشمان در برابر گرد و غبار، اشعه UV خورشید و نور های آبی رنگ از کاربرد های این مدل عینک است.

عینک های ایمنی فنجانی در همه رنج قابل استفاده بوده و از انواع لنز ها می توان بر روی آن ها استفاده کرد. در مشاغل مختلفی مانند چوب بری، عمرانی و لوله کشی از این عینک ها استفاده می شود.استفاده از این نوع عینک ها را در محیط های اشباع شده توسط ذرات چوب، مایعات و گازهای شیمیایی خطرناک و تشعشعات الکترومغناطیسی  که برای چشمها بشدت مضر است، به شما توصیه می کنیم.

نکات خرید عینک ایمنی

عینک ایمنی یکی از ابزارهای مهم کاری در مشاغل مختلف می باشد. حفظ سلامت کارگران در هنگام کار از موارد بسیار مهم در هنگام انجام کار می باشد. در صورتی که از ابزارهای مناسب برای حفظ سلامتی استفاده نگردد قطعا فرد دچار آسیب های مختلفی خواهد شد. خرید عینک ایمنی اقدامی بسیار مهم برای حفظ سلامتی چشم افراد می باشد.

در هنگام خرید عینک ایمنی حتما باید به نوع لنز توجه داشته باشید. لنزهای مختلف دارای کاربردهای متفاوتی هستند. به طور مثال برخی از لنزها صرفا برای محافظت از اشعه های خورشیدی به کار می روند و مقاومت لازم را در برابر حرارت و ضربه ندارند. حتما باید خرید عینک را بر اساس شغل و نیاز خود انجام دهید. در صورتی که عینک مناسب کار خود را انتخاب نکنید حتما محافظت خوبی را انجام نخواهید داد. در صورتی که با نورهای شدید و جرقه ای کار می کنید حتما باید از لنزهای رنگی برای مهار نور استفاده نمایید. خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر نکته ی بسیار مهمی می باشد. حتما باید عینک شما دارای کیفیت مناسبی بوده و استاندارد های لازم و ضروری را دارا باشد.

منبع : عینک ایمنی     سیف شو    https://safesho.com

فروشگاه اینترنتی لباس کار سیف شو ارائه دهنده ی بهترین عینک های ایمنی در سطح کشور

عینک ایمنی اصل را از ما بخواهید

منبع : عینک ایمنی     سیف شو    https://safesho.com

چشم ها را می توان گفت که یکی از حساس ترین و اصلی ترین عضو بدن می باشد و سهل انگاری در محافظت از آن می تواند خساراتی جبران ناپذیر به وجود بیاورد . از این رو استفاده از عینک ایمنی می تواند این مشکل را برای شما برطرف کند

عینک های صنعتی انواع مختلفی دارند . برخی از آن ها برای کار با جوشکاری ، برخی برای فرزکاری ، برای کار با محیط رنگ کاری و گاز های شیمیایی و حتی برای استفاده در صنعت پزشکی و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد .

عینک های ایمنی موجود در فروشگاه ما بسایر سبک بوده و تحت استاندارد EN اروپا ساخته شده است . پوشش داخلی آن ها به صورت anti-fog و پوشش خارجی آن ها ضد خش و مقاوم در برابر مواد شیمیایی می باشند . در این مورد می توانیم محصولات بی نظیر یووکس آلمان را به شما معرفی کنیم

نوعی دیگر از عینک ها که به جای دسته از کش هد بند در آن ها استفاده شده است گاگل نام دارد . این عینک ها به محافظت کامل از چشم و محیط اطراف آن بسیار مناسب جهت استفاده در کوهنوردی ، صنعت رنگ کاری و استفاده هم زمان با ماسک شیمیایی نیم صورت می باشد .

عینک ایمنی سبک بوده و دارای لنز های شفاف ، جیوه ای ، قهوه ای و دودی و مشکی می باشد .

عینک ایمنی سیف شو

بدلیل کیفیت بالا و امکانات منحصر به فرد ، عینک های موجود در فروشگاه کوهر قابلیت استفاده در کوهنوردی را نیز دارند .

سبکی ، ضد بخار ، ضد مواد شیمیایی ، محافظت کامل از چشم و محیط اطراف آن ، استاندارد CE و EN اروپا از ویژگی های بارز این محصولات می باشد .

لازم به ذکر است که تیم فنی کوهر برای هر عینک بررسی تخصصی ارائه داده است .

منبع : عینک ایمنی     سیف شو    https://safesho.com

عینک ایمنی و عملکرد آن

عینک ایمنی از مهمترین تجهیزات ایمنی و حفاطت فردی بوده , که تنها را حفظ سلامت چشم در محیط های کاری و صنعتی استفاده از آن می باشد.

انواع مختلف عینک کار می تواند چشم ها را در برابر اصابت اجسام خارجی مانند براده های فلزی , ذرات ریز و گرد و غبار , ذرات مایع مواد شیمیایی و یا گازهای غیر سمی , نور شدید حاصل از فعالیت هایی نظیر جوشکاری و … محافظت نماید.

لنز عینک باید مقاومت خوبی در برابر برخورد ذرات پرتاب شده به سمت چشم داشته باشد , نشکن و خش ناپذیر باشد

طراحی عینک باید به گونه ای باشد که جهت تامین کامل سلامت فرد به راحتی قابل استفاده با دیگر لوازم ایمنی باشد.

برخی عینک ها دارای حفاظ های جانبی هستند که علاوه بر چشم از نواحی اطراف چشم نیز محافظت می نمایند.

از آن جا که هر یک از انواع عینک کار , کاربرد خاصی داشته باید با توجه به فعالیت شغلی و ماهیت خطری که افراد را تهدید می کند به درستی انتخاب گردد.

عینک ایمنی

این بخش شامل تمامی عینک هایی می شود که از چشم به هر نحوی محافظت می کند.

برای بسیاری از مشاغل از لوازم ضروری به حساب می آیند.

چشم انسان دارای سیستم پیچیده و حساسی است که باید به درستی از آن حفاظت کرد.

عینک های ایمنی از چشم در برابر ورود هرگونه جسم خارجی محافظت می کنند.

باید توجه نمود که هر دسته از مشاغل به علت داشتن خطرات متفاوت عینک ویژه خود را لازم دارند.

عینک جوشکاری به طور ویژه برای فیلتراسیون نور خیره کننده است و اغلب ضد ضربه نیز هست.

عینک های جوشکاری در سه سطح IR (مادون قرمز) یعنی فیلتراسیون نور سطح 3 ، 5 و تمام اتوماتیک موجود است.

و همچنین ضد UV (فرابنفش) نیز باید باشد چرا که این اشعه با وجود نامرئی بودن می تواند آسیب ها جدی ایجاد کند.

داشتن درجه تیرگی از دیگر ویژگی های عینک جوشکاری است.

همچنین عینک ایمنی برشکاری لازم است که از مقاومت بالایی در برابر نفوذ  اشیاء برخوردار باشد.

دسته کشویی

عینک آزمایشگاهی

در بین انواع مختلف  لوازم ایمنی ، قطعا عینک ایمنی از جایگاه خاصی برخوردارست. البته که به جهت اهمیت کاری که انجام می دهد. اما عینک ایمنی چیست ؟

نوعی عینک است که کاربری غیر طبی داشته و جهت حفاظت از چشم در برابر آسیبهای شغلی و محیطی از قبیل برخورد اجسام کوچک ، نورهای شدید ناشی از عملیات جوشکاری و حرارتی و حتی بادهای شدید بکار می رود.

طراحی و شکل ظاهری   این محصول در طرحها و شکل های مختلف طراحی و تولید می شود و برخلاف عینکهای طبی به هیچ عنوان در فریم یا لنز عینک از شیشه استفاده نمی شود. ترکیب پلیمری پلی کربنات در ساخت این محصول کاربرد فراوان داشته و به عنوان ماده اصلی ساخت عینک ایمنی شناخته می شود.

در این بین ، عینک آزمایشگاهی اصطلاحی است که به عینک محافظ چشم با لنز روشن یا سفید اطلاق می شود. و در آزمایشگاهها یا مراکز درمانی جهت حفاظت از چشم در مقابل پاشش انواع مایعات استفاده می شود.در واقع همان عینک ایمنی با کاربرد خاص می باشد.

البته کاربری صنعتی هم دارد مثلا در ماشین کاری. این محصول غالبا ظاهری شیک و کاربرپسند دارد و قدری ظریف طراحی و تولید می شود. این محصول بعنوان عینک کرونا نیز شناخته می شود.

محصول همزاد !  یک نوع خاص و محبوب از عینک ایمنی ، گاگل ایمنی می باشد. این محصول را  بجای دسته ، یک کش ضخیم در پشت سر ، روی صورت نگه می دارد. این محصول محافظت کاملتری از چشم و نواحی اطراف آن اعمال می کند.

ولی عینک گاگل یک اشکال بزرگ دارد. دوستانی که از عینک طبی استفاده می کنند قادر به استفاده از آن نیستند. زیرا بدنه گاگل کاملا به صورت می چسبد و دسته عینک طبی از آن رد نمی شود.

یک محصول خاص دیگر ، عینک ایمنی طبی می باشد. این آیتم مناسب افرادیست که از عینک طبی استفاده می کنند. این محصول قدری سایز بزرگتر دارد و روی عینک طبی بصورت هم زمان بکار می رود….

قابلیت تنظیم درجه لنز

انواع گاگل ها که امکان استفاده با عینک طبی را نیز دارند

مدل های متنوع عینک ایمنی را در سایت سیف شو  می توانید مشاهده نمایید.]

منبع : سیف شو https://safesho.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۱
کدچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی